Of je je website nu zelf maakt of een extern bedrijf inhuurt, je moet je altijd bewust zijn van wat wel, wat niet en wat wel op je website moet staan. Hier volgt een korte samenvatting van waar je in elk geval op moet letten.
- Een goede menustructuur
Een goede structuur is de fundamentele sleutel tot een goed functionerende website. De site moet zo overzichtelijk zijn dat potentiële klanten er zonder veel moeite doorheen kunnen navigeren. Daarom moet de indeling van elke sectie 100% intuïtief zijn! In dit geval is eenvoud schoonheid en moet de pagina worden onderverdeeld in basissecties zoals \’Producten\’, \’Foto\’s\’, \’Contacten\’, enz. Het gemakkelijkst te gebruiken is een horizontaal menu bovenaan de webpagina. Ze moeten ook worden verankerd zodat ze altijd zichtbaar zijn, zelfs wanneer de gebruiker over de pagina beweegt.
Vergeet verschillende kleuren en lettertypen in verschillende delen van de website. Minimale tekst, minimale effecten, duidelijkheid, eenvoud, esthetiek.
- Contactgegevens
Contactgegevens zijn een van de belangrijkste details. Naast een telefoonnummer moet de website altijd een naam, e-mail en een kaart met de locatie van het filiaal of hoofdkantoor bevatten.
- Emotie gekoppeld aan visuals
Hier moet je een beetje creatief worden en een verband leggen tussen de emoties van de klant en het product. Onthoud dat consumenten nooit het product zelf kopen, maar de emotie. Of het nu trots, veiligheid of tevredenheid is, het is altijd een emotie. Dus als je bijvoorbeeld accommodatiediensten aanbiedt, maak dan professionele foto\’s en nodig gasten uit om zich meer dan ooit op hun gemak te voelen!
Veel succes met je website – het is een geweldige manier om mensen bij je terug te laten komen!